Why I didn't like Avatar

Image
    Non-dune discussion

Moderators: ᴶᵛᵀᴬ, Omphalos, Freakzilla

User avatar
SandChigger
KJASF Ground Zero
Posts: 14490
Joined: 08 Feb 2008 22:29
Location: "Whatcha having, shoog? Hurry up and order now, I ain't got all day!"
Contact:

Re: Why I didn't like Avatar

Postby SandChigger » 13 Jul 2010 11:02

Sorry, kinda switched lanes there without signalling, didn't I? :oops:

Yeah, it was a joint Canadian/South African production. Kinda fun, kinda weird. Had its moments. Another one-season wonder, unfortunately. :)

User avatar
A Thing of Eternity
Posts: 6090
Joined: 08 Apr 2008 15:35
Location: Calgary Alberta

Re: Why I didn't like Avatar

Postby A Thing of Eternity » 13 Jul 2010 11:11

Canadian film eh? I'll pass.
Image

User avatar
SandChigger
KJASF Ground Zero
Posts: 14490
Joined: 08 Feb 2008 22:29
Location: "Whatcha having, shoog? Hurry up and order now, I ain't got all day!"
Contact:

Re: Why I didn't like Avatar

Postby SandChigger » 13 Jul 2010 11:22

(Canadian/South African TV show. Scifi. Kooky weird fun. Babes with big bazuzus, boyo! ;) )

User avatar
Kensai
Posts: 185
Joined: 25 Jun 2010 11:08
Location: Onn

Re: Why I didn't like Avatar

Postby Kensai » 13 Jul 2010 11:36

Thing knows what I mean. Most normal people (without psychotic disorders) know black and white things such as murder are wrong. But other thing such as holding a door for a women ect are taught to us by our parents/society.
Survival is the ultimate ideology Image
Image

User avatar
A Thing of Eternity
Posts: 6090
Joined: 08 Apr 2008 15:35
Location: Calgary Alberta

Re: Why I didn't like Avatar

Postby A Thing of Eternity » 13 Jul 2010 12:16

SandChigger wrote:(Canadian/South African TV show. Scifi. Kooky weird fun. Babes with big bazuzus, boyo! ;) )


Hmm, SF, might check it out then. I like small-medium bazuzus though, big ones hold no great interest for me. :P

Kensai wrote:Thing knows what I mean. Most normal people (without psychotic disorders) know black and white things such as murder are wrong. But other thing such as holding a door for a women ect are taught to us by our parents/society.


Exactly, but obviously even killing becomes complicated, what constitutes murder vs justified changes wildly from culture to culture - but everyone agrees that it does in fact have to be justified somehow.
Image

User avatar
Kensai
Posts: 185
Joined: 25 Jun 2010 11:08
Location: Onn

Re: Why I didn't like Avatar

Postby Kensai » 13 Jul 2010 12:37

A Thing of Eternity wrote:Exactly, but obviously even killing becomes complicated, what constitutes murder vs justified changes wildly from culture to culture - but everyone agrees that it does in fact have to be justified somehow.


Precisely. We know murder is wrong on a instinctual level, but how we are nutured/society we live in goes a long way on dictating wheather we think it is acceptible in certain cases for self defence/death penalty ect...

Image
Survival is the ultimate ideology Image
Image

User avatar
A Thing of Eternity
Posts: 6090
Joined: 08 Apr 2008 15:35
Location: Calgary Alberta

Re: Why I didn't like Avatar

Postby A Thing of Eternity » 13 Jul 2010 12:41

Some people don't even eat plants that require the plant being killed to eat (root veggies for example).
Image

User avatar
lotek
Posts: 5735
Joined: 28 Jul 2009 08:33

Re: Why I didn't like Avatar

Postby lotek » 13 Jul 2010 12:43

I'm not sure if I feel under the wether or not ;)
Spice is the worm's gonads.

User avatar
SandChigger
KJASF Ground Zero
Posts: 14490
Joined: 08 Feb 2008 22:29
Location: "Whatcha having, shoog? Hurry up and order now, I ain't got all day!"
Contact:

Re: Why I didn't like Avatar

Postby SandChigger » 13 Jul 2010 16:24

Murdering a woman who gives you attitude for trying to open a door for her is always justifiable, IMHO. :D

User avatar
A Thing of Eternity
Posts: 6090
Joined: 08 Apr 2008 15:35
Location: Calgary Alberta

Re: Why I didn't like Avatar

Postby A Thing of Eternity » 13 Jul 2010 16:27

SandChigger wrote:Murdering a woman who gives you attitude for trying to open a door for her is always justifiable, IMHO. :D


:lol: What is that a reference to?
Image

User avatar
SandChigger
KJASF Ground Zero
Posts: 14490
Joined: 08 Feb 2008 22:29
Location: "Whatcha having, shoog? Hurry up and order now, I ain't got all day!"
Contact:

Re: Why I didn't like Avatar

Postby SandChigger » 13 Jul 2010 16:36

Something earlier in the thread... don't ask me to explain HOW my mind works! I'm just along for the ride like everybody else! :P


Return to “˲”